Mindennek az alapja az elsőosztályú egészségügyi ellátás. Ekkor elégedett és hűséges pácienseket tudhatunk magunkénak. De a digitális korban nem csupán ebből áll a páciensek megtartásának kérdésköre. Az új eszközökkel felmérhetjük pácienseink elégedettségét, és ezek a visszajelzések segíthetnek magánrendelőnk tovább fejlesztésében, szolgáltatásaink tökéletesítésében. És meglévő pácienseink mellett megannyi új szerzésének a lehetősége kecsegtet bennünket. Hogyan kezdjük hozzá az online jelenlétünk megreformálásának? Mostani blogbejegyzésünkben erre keressük a választ.
Erősítsük meg magánrendelőnk online jelenétét!
Ennek az alapja a SEO-és felhasználóbarát weboldal, a Google cégem, valamint a Facebook és Instagram fiók megléte. Melyik milyen előnyökkel jár? Mire figyeljünk oda velük kapcsolatban?
· SEO:
Fontos, hogy stabil és hatékony SEO, azaz keresőoptimalizálási stratégiát alakítsunk ki webhelyünkön, hogy a weboldalunk előrébb kerüljön a Google találati listán. Előző blogbejegyzésünkben kitértünk arra, hogyan tudja fellendíteni weboldalát SEO szempontból.
· Google cégem:
Nagyon fontos, hogy rendelője szerepeljen a Google térképen, a Google cégem rendszerében! Ugyanis az okostelefon tulajdonosok 74%-a helyalapú szolgáltatást, azaz Google térképet használ! Ha valaki magánrendelője környezetében keres szakembert, akkor sokkal nagyobb eséllyel talál rá az Ön praxisára, ha szerepel a térképen! Arról nem is beszélve, hogy a Google cégemen szereplő értékelések nagyban befolyásolják a páciensek rendelőválasztását.
· Közösségi média: Facebook és Instagram:
A közösségi média tökéletes terepet nyújt arra, hogy megszólítsuk leendő és jelenlegi pácienseinket. Bizalomépítésre is nagyszerű platform, hiszen, ha tisztában vagyunk pácienseink érdeklődési körével, motivációjával, akkor ennek megfelelően alakíthatjuk ki a megosztott tartalmakat. A Facebookon pedig az értékelések is nagyon fontosak páciensszerzés és megtartás céljából egyaránt.
Javítsunk a páciensélményen a technológia segítségével!
Online időpontfoglalás, online konzultáció, esetleg mobilalkalmazás is szóba jöhet ennek kapcsán. Ezek nagyban megkönnyítik pácienseink életét a digitális korban, hiszen nem mindenki szeret telefont ragadni, és azon keresztül lefoglalni az időpontját. Mai rohanó világunkban és a koronavírusos időkben pedig áldás az online konzultáció, amely során bárhonnan tanácsot kaphatunk felmerülő problémáinkra.
Megfelelő marketingstratégia követése a pozitív benyomáshoz!
A digitális tér segítségével pozitív képet festhetünk magánrendelőnkről, bemutathatjuk szolgáltatásainkat, hasznos információkhoz juttathatjuk pácienseinket. Az üzleti terv egyik leglényegesebb alappillére a hatékony marketingstratégia kialakítása melyre minden tudatos vállalkozásnak szüksége van. Egyre több magánorvosi rendelő ismeri fel ennek a fontosságát, de sokan még nem tulajdonítanak neki túl nagy jelentőséget, és milyen rosszul teszik! Pedig, ha szánnának rá időt, hogy foglalkozzanak vele, rájönnének, hogy ez nem más, mint egy gondosan és tudatosan előkészített út céljaik felé.
Nagyon fontosak a páciensek véleményei!
Ösztönözzük betegeinket vélemények írására, és egyaránt fektessünk figyelmet a pozitív és negatív vélemények megválaszolására! Az internetes platformok közül talán a legnépszerűbb – ahol az emberek a véleményüket megosztják másokkal- az a Facebook és a Google Cégem. Ez alapján tudnak mások tájékozódni a szolgáltatások minőségéről, és ezt a legtöbben meg is teszik! Az emberek nagyjából annyira bíznak az online véleményekben, mint egy ismerősüktől hallott ajánlásban! Elkerülhetetlen egy-két átlagon aluli vélemény megjelenése, de ezeket a helyén kell kezelni, meg kell válaszolni. A feladat mindenképp az, hogy ösztönözzük pácienseinket, ügyfeleinket arra, hogy írják meg véleményüket magánrendelőnkről több platformon is.
Jusson ideje pácienseire, válassza egészségügyi marketingre specializálódott ügynökségünket!
Legyen tele idén a naptára új páciensekkel! Ha segítségre szorul a marketing területén, keressen minket bátran elérhetőségeink bármelyikén!