Minden fogorvos azt szeretné, hogy a meglévő hűséges páciensei mellé újabbak is érkezzenek magánrendelőjébe. Hogyan érhető el ez? Egyrészt nyilvánvalóan az elégedett betegek ajánlásai útján, másrészt az online marketing segítségével! Lássuk, milyen platformokat és online eszközöket kell bevetnie, hogy fogászati rendelőjébe mindig tele legyen!
Online fogászati marketing
Legújabb páciensei valószínűleg az internet segítségével fogják megtalálni rendelőjét! A legnagyobb előnyre akkor tehet szert, ha egy jól felépített marketingstratégiát követ, melyet egy egészségügyi marketingre specializálódott ügynökség bevonásával készít el. Lássuk, milyen marketingeszközök segítségével érhető el, hogy rendelője nagyobb figyelmet kapjon az online térben!
Reszponzív, fogászati weboldal elkészítése
Az első és legfontosabb az, hogy a rendelőnek legyen honlapja: egy reszponzív, okostelefonra optimalizált, gyors betöltődési sebességű weboldal, amely keresőoptimalizált, kulcsszó alapú, egyedi(!) és informatív tartalommal van ellátva. Az érdeklődő kliensek érdekében nagyon fontos a jól elrendezett menüstruktúra és a felhasználóbarát felület is.
Blogcikkek írása fogászati témákban
Ha kész a weboldal, akkor sem szabad „elengedni a kezét”, mivel a SEO szempontjából fontos a rendszeres, frissülő tartalom. Ennek érdekében folyamatosan releváns, informatív, kulcsszavakat tartalmazó, egyedi blogcikkekkel kell bővítenünk. Milyen jellegű tartalmakról írjunk blogokat?
A blog írást mindig egy kulcsszókutatás előzi meg, mely segít meghatározni, hogy milyen témákban érdemes írnunk, mi az, ami leginkább érdekli a pácienseket. Számtalan témakörben írhatunk fogászati blogot, mint a prevenció, az edukációs jellegű tartalmak, érdekes tények, statisztikák, új technológiák, kezelési módszerek, legfrissebb kutatási eredmények bemutatása stb. A személyesség és bizalomkeltés érdekében érdemes külön hangsúlyt helyezni a fogászat saját egyedi eseteire, történeteire is (pl. saját esetek alapján készített „mosolygalária”).
Aloldalak, landing oldalak létrehozása különböző fogászati szolgáltatásokról
A keresőoptimalizált, informatív tartalmak létrehozása egy-egy szolgáltatásról, kezelési módról nemcsak az organikus keresés szemszögéból fontos, de a hirdetések érdekében is. Egy jó landing oldal (aloldal) informatív, olvasmányos, aktuális. Egy adott kulcsszóra keresve ezek az aloldalak lesznek, melyek megjelennek a keresőben, így az érdeklődők instant választ kapnak a felmerülő problémáikra. Ez segít megelőlegezni a bizalmat, és bátrabban foglalnak időpontot egy-egy vizsgálatra.
Google Ads hirdetések és a landing oldalak
Az organikus keresés mellett elengedhetetlenek az Google keresőmotorjában feladott, pontosan célzó hirdetések is, melynek segítségével könnyedén rátalálnak fogászati klinikájára! A landing oldalak keresőoptimalizált tartalma pontos célzással kombinálva elképesztő eredményekre képes páciensszerzés terén!
Google Cégem / Google térkép
A Google Cégem nagyszerű, díjmentes (!) lehetőség a fogászatok számára, melynek segítségével rendelője címmel, telefonszámmal, weboldal elérhetőséggel együtt felkerül a térképre! Így a páciensek egyetlen kattintással felhívhatják a rendelőt, sőt rögtön útvonalat is tervezhetnek hozzá!
Közösségi média és a fogászati marketing
A Facebook és az Instagram a két legelterjedtebb és legfontosabb közösségi média platform. Mind a heti rendszereséggel készített organikus posztok, mind a közösségi média hirdetések elengedhetetlenek egy fogászati rendelő szempontjából. Természetesen mindezek alapja egy kellően átgondolt és megterezett fogászati marketing stratégia. Nagyon sok múlik a social media posztok színvonalán is; „tucatposztok” helyett tükrözni kell a rendelő imidzsét és vizuálisan minél nagyobb hangsúlyt kell fejtetni a személyességre is (pl. stock fotók helyett saját képek használata).
Offline fogászati marketing
Mivel a fogászati marketing az idősebb korosztályt is szeretné megszólítani, szüksége setén érdemes bevonni a hagyományos hirdetéseket is. Egy jól kialakított arculat segítségével egy-egy jól elhelyezett plakát is felhívhatja a rendelőre vonja a környékbeli lakosság figyelmét. Egy jól megtervezett, világos marketingcéllal rendelkező szórólap, plakát, újsághirdetés pedig figyelemfelkeltő és eléri a célját.
Legyen tele idén a naptárja új páciensekkel! Ha segítségre szorul a marketing területén, keressen minket bátran elérhetőségeink bármelyikén!