A közösségi média felületek jelentősége az utóbbi időben megnőtt, ezért szinte elvárás, hogy mindenki fent legyen a közösségi hálón. A social felületeken lévő márkaismerettől is függ, hogy mely orvosok tudnak több pácienst szerezni az online térben. Használja ki megfelelően a közösségi médiát, hogy bizalmat építsen pácienseivel és minél több újra tegyen szert! Az egészségügyi marketing szempontjából elengedhetetlen a közösségi felületek használata! Milyen elvárásoknak kell megfelelnünk? Hogyan és mit posztoljunk az egyes felületeken? Blogbejegyzésünkből minden kiderül!
Gondolkozzunk mindig egészségügyi marketing stratégiában
A kulcs a gondosan összeállított közösségi média marketingterv az egészségügyi marketing esetében is! Az arculati elemek megjelenítése, a posztok megtervezése, az egyensúly kialakítása az önreklám és az informatív jellegű posztok között.
Természetesen ebben az esetben a honlapunknak és a közösségi média felületen megjelent tartalmaknak összhangban kell lennie, azonos arculati elemeket kell megjeleníteni. Ebben az esetben ügyeljünk a színválasztásra, a betűtípusra a képfeliratok esetében, a logó és a linkek meglétére egyaránt. Hogyan építsük fel egészségügyi weboldalunkat? Olvassa el erről szóló blogbejegyzésünket!
A közösségimédia-király a Facebook az egészségügyi marketing estében
Milyen jellegű posztokat érdemes közzé tennünk melyek segítségével több pácienst szerezhetünk?
Posztoljunk hetente legalább 2-3 alkalommal! Nagyon fontos, hogy a posztok témáinak választása a bizalom növelés eszközét hordozza magában. Itt lehetőségünk van informálni pácienseinket, illetve bemutatkozni, bemutatni rendelőnket és elért eredményeinket egyaránt.
- Prevenció mindenek felett az egészségügyi marketing esetében! Osszunk meg egészségügyi híreket a megelőzés fontosságáról! Ez igazán informatív tartalom, melyért hálásak lesznek követőink.
- Oktató jellegű tartalmak megosztása: blogbejegyzések, tanulmányok, fontos információk.
- Új kezelési módszerek, új kutatási eredmények népszerűsítése.
- A rendelőben dolgozó csapat elismeréseinek kommunikálása a páciensek felé.
- Felhasználói tartalmak alkalmazása: pácienseink pozitív véleményeinek megosztása. És ennek keretén belül ösztönözhetjük további pácienseinket véleményük megírására.
- Ne páciensként, hanem emberként szóljunk leendő „ügyfeleinkhez”! Fontos, hogy írásainkkal érzelmeket váltunk ki az olvasóból. Sokkal nagyobb elköteleződést érhetünk el, ha általa könnyedén befogadható információkat közlünk, könnyed hangvételben!
Hogyan nézzen ki egy Facebook poszt, mellyel egészségügyi marketingünket támogatjuk?
Minden esetben tartalmazzon szöveget, ne csak képet vagy videót! A szöveg legyen figyelemfelkeltő, az első sort akár csupa nagybetűvel is írhatjuk, jelezve, hogy ez a cím. A szöveget emojikkal kell tagolni, melyek figyelemfelkeltők és könnyítik a szöveg olvashatóságát. A szöveg végén mindig adjunk utasítást, hogy mit várunk el a pácienseinktől! Helyezzünk el linket a szövegben. A poszt legvégén tüntessük fel az elérhetőségeket.
Ne felejtsük el posztunkat storyban is megjeleníteni. Élő bejelentkezéseket is alkalmazhatunk fontosabb, aktuális egészségügyi témák esetében.
Hogyan szerkesszük meg a képeket magánrendelőnk Facebook posztjához?
A képeken tüntessük fel logónkat, esetleg fotómontázsokat is lehet készíteni, illetve szöveget elhelyezni a képeken. Képek helyett lehet rövid, pár másodperces videókat, úgynevezett megmozduló képeket feltölteni. Az egy perces videók is nagyon hatásosak különböző informatív témákban akár a megelőzés fontosságáról, akár az új kutatási eredményekről, új kezelési módszerekről van szó.
Bloggcikk sorozatunk következő fejezetében az Instagram posztok használatának jelentőségét mutatjuk be, mely a Facebook mellett az egyik legnépszerűbb közösségi hálózat.
Jusson ideje pácienseire, válassza egészségügyi marketingre specializálódott ügynökségünket!
Legyen tele idén a naptárja új páciensekkel! Ha segítségre szorul a marketing területén, keressen minket bátran elérhetőségeink bármelyikén!