Mindenki ugyanazt a fogorvost keresi: a tökéleteset. Összeszedtünk 9 online marketing szempontot, amelyek segítségével leendő pácienseink szemében erősíthetjük, hogy a mi fogászati rendelőnk az ideális választás számukra!
Elhelyezkedés- Google térkép
Praktikus, ha egy fogorvos a páciens közelében található és könnyen megközelíthető, hiszen eltekintve a fogászati turizmustól az emberek többsége nem szívesen tesz meg száz kilométert egy fogpótlásért vagy gyökérkezelésért. A nem várt szövődmények esetén is hasznos, ha gyorsan fel tudják keresni a saját orvosukat.
Az internetes kutatások szerint az okostelefon-tulajdonosok 74%-a helyalapú szolgáltatásokat (Google Maps) használ.
Vagyis, ha az Ön praxisának vonzáskörzetében keres valaki megfelelő szakembert, jó eséllyel csak akkor fordul Önhöz, ha rendelője az interneten, és természetesen a Google térképen is megtalálható. A megjelenés ingyenes, így mindenképpen érdemes regisztrálni.
Minőségi weboldal
A weboldal az az „előszoba”, ahova szinte minden új páciense belép, mielőtt bejelentkezik a rendelőjébe. Noha egy jó nevű fogorvos betegei nagyrészt ajánlásra érkeznek, azért a rendelő honlapját előzetes tájékozódásképp ez esetben is felkeresik.
Egy magára adó rendelő informatív, áttekinthető, részletes weboldalt működtet, minőségi, frissülő, kulcsszavakra épülő tartalommal (pl. blogcikkekkel), mely egyrészt bizalmat és szakértelmet sugároz, másrészt segíti az előre jutást a Google keresőben. Bemutatja és képekkel vagy videókkal illusztrálja a rendelőt, valamint az ott dolgozó orvosokat és egészségügyi dolgozókat. Ezáltal tájékoztatást nyújt az ott dolgozó orvosok szakképesítéséről, eredményeikről, szakmai tapasztalatairól.
Színvonalas tartalom
Egy friss, az Egyesült Állomokban készült kutatás szerint betegséggel kapcsolatos tünetek és egészségügyi problémák esetén 10-ből 8 ember a Google keresőjéhez fordul először segítségért.
Ha erről éppen az Ön honlapján kap információt, akkor máris több eséllyel fogja Önt felkeresni, mint azokat az orvosokat, rendelőket, akik nem rendelkeznek releváns kulcsszavakon és értékes tartalmakon alapuló weboldallal.
Az okostelefonok korában az előnyt azok a magánrendelők és egészségügyi intézmények szerzik maguknak, akik releváns, friss kulcsszavakkal ellátott tartalommarketingről (weboldalról, blogcikkekről, social media jelenlétről) is gondoskodnak.
Referenciák
Ma már a legtöbb rendelő weboldalán vagy közösségi média oldalain (Facebook, Instagram) az ott dolgozó orvosok referencia munkáiból is kaphatunk ízelítőt képes vagy videós tartalmak formájában, melyek pontosan tükrözik az adott szakorvos munkájának színvonalát.
Mindez a bizalom alapja. A fogszabályozásokkal, esztétikus fogpótlásokkal megszépített mosolyok, előtte-utána fotók segítenek felkelteni a páciensek érdeklődését a rendelő iránt.
Páciensvélemények
A Google értékelések, Facebook ajánlások és online páciensvélemények nagyon hasznosak, hisz egy ismeretlen rendelő esetében ezek adják az első információt az érdeklődő páciensek számára.
A statisztikák szerint az internetezők 80% -a kifejezetten egészségügyi információkat keres, és csaknem fele egy adott orvosról vagy egészségügyi szakemberről, intézményről keres információt. A választásban fontos szempont számukra mások ajánlása, valamint a pozitív visszajelzések.
Ahogy az is nagyon fontos, hogy a fogorvosi rendelő hogyan reagál az online véleményekre, miképp kezeli az esetleges kritikákat. Ha többségében pozitívan, akkor ez jó jel arra, hogy valóban törődnek a betegeikkel.
Úgy is mondhatjuk, hogy a honlapja a rendelője névjegye, az értékelések pedig a bizonyítványa.
Rugalmasság
A legtöbb ember a munka mellett nehezen osztja be az idejét, ezért fontos, hogy a választott fogorvos a számára megfelelő, rugalmas kezelési időt tudjon biztosítani. Az sem árt, ha szükség esetén – akár sms-ben – egy váratlan időpontban is megkereshetik panaszaikkal, és sürgős esetben – akár ő, akár egy kolléga – mielőbb el tudja látni a beteget.
A rendelő környezete, felszereltsége
Napjainkban mind a fogászat, mind a fogtechnika rohamosan és dinamikusan fejlődik, és egy modern fogászati rendelő a lehetőségeihez mérten próbál mindezzel lépést tartani. Az, hogy egy fogorvosi rendelő a legkorszerűbb eszközökkel és legminőségibb fogászati alapanyagokkal van felszerelve, azt mutatja, hogy szeretné megőrizni szolgáltatásainak színvonalát.
A felszereltség mellett lényeges szempont a kellemes környezet is. Mivel a fogorvos látogatás a legtöbb emberből ösztönösen szorongást vált ki, nélkülözhetetlen a nyugodt, kellemes környezet, és a barátságos, figyelmes személyzet is.
Részletes tájékoztatás
A legtöbb ember fél az ismeretlentől és a kiszolgáltatott helyezettől, mindez a fogászati beavatkozásokra is érvényes. Épp ezért fontos a fogászati rendelők esetében, hogy páciensek mindenre kiterjedő, részletes tájékoztatást kapjanak az előttük álló kezelésekről, és választ kapjanak minden felmerülő kérdésükre.
Fogászati árak
Hazánkban a fogorvosi rendelők árképzése között hatalmas különbségek lehetnek, különösen a komolyabb beavatkozások (pl. implantáció, fogszabályozás) esetében, épp ezért fontos, hogy a páciensek előzetesen tájékozódhassanak a kiszemelt rendelő árfekvéséről.
Hasznos, ha a weboldal részletes tájékoztatást nyújt a különböző kezelések áráról – rejtett költségek nélkül, illetve a páciensek emailben is kérhetnek előzetes árajánlatot.
Jusson ideje pácienseire, válassza egészségügyi marketingre specializálódott ügynökségünket!
Amennyiben szüksége van segítségre a fogászati marketing kivitelezésében vagy a stratégia megalkotásában, újragondolásában vegye el velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén vagy kérjen visszahívást!